\documentclass[a4paper]{article} \usepackage{cmap} \usepackage[utf8]{inputenc} \usepackage[T1]{fontenc} \usepackage[a4paper,left=0.42in,right=0.42in,top=0.25in,bottom=0.5in,noheadfoot]{geometry} \usepackage{microtype} \usepackage{graphicx} \usepackage{setspace} \usepackage{lmodern} \pagestyle{empty} \usepackage{xcolor} \usepackage{fancyhdr} \usepackage{amsmath} \setlength{\parindent}{0pt} \setlength{\parskip}{0pt} \setstretch{1.75} \pagestyle{fancy} \renewcommand{\headrulewidth}{0pt} \fancyhf{} \lhead{} \lfoot{ \hrule \textsc{Grafika Komputerowa -- test wiedzy, semestr zimowy 2022/2023} } \rfoot{ \hrule \textsc{strona \thepage / \pageref{LastPage}} } \newcommand{\header}[3]{ \hfill \textsc{Grafika Komputerowa -- test wiedzy, semestr zimowy 2022/2023} \hfill \hfill \vspace{0.25\baselineskip} Imię: \dotfill\dotfill \hspace{1.0em} Nazwisko: \dotfill\dotfill \hspace{1.0em} Nr indeksu: \dotfill \vspace{-0.2\baselineskip} \vspace{-\baselineskip} \hspace{0.05\textwidth} \textcolor[HTML]{0000FF}{#1} \vspace{-\baselineskip} \hspace{0.45\textwidth} \textcolor[HTML]{0000FF}{#2} \vspace{-\baselineskip} \hspace{0.86\textwidth} \textcolor[HTML]{0000FF}{#3} \vspace{0.2\baselineskip} } \newcounter{QuestionNumber} \newcommand{\question}[1]{ \vspace{1.0em} \vspace{0.5\baselineskip} \stepcounter{QuestionNumber} \begin{minipage}{\textwidth} \setstretch{1.1} \textbf{\theQuestionNumber}. #1\par \end{minipage} } \makeatletter \newcounter{int} \newcommand{\answer}[2]{ \vspace{-0.25\baselineskip} \setcounter{int}{0} \@whilenum\value{int}<#1\do{ \stepcounter{int} \dotfill\par } \vspace{-#1\baselineskip} \begin{minipage}[c][#1\baselineskip][t]{\textwidth} \vspace{0.4\baselineskip} \color[HTML]{0000FF} #2~\par \end{minipage} } \makeatother % % Content % \begin{document} \header{ % TODO imię }{ % TODO nazwisko }{ % TODO nr indeksu } \vspace{-0.5\baselineskip} \question{ Pokaż, że kolejność transformacji ma znaczenie, wykorzystując mnożenie przykładowych macierzy translacji i skalowania -- to znaczy w jednym przypadku przemnóż macierz translacji przez macierz skalowania, a w drugim przykładzie przemnóż macierz skalowania przez macierz translacji. } { \Large \begin{equation*} \mathtt{P1:}~ \begin{bmatrix} ... & 0.0 & 0.0 & ... \\ 0.0 & ... & 0.0 & ... \\ 0.0 & 0.0 & ... & ... \\ 0.0 & 0.0 & 0.0 & 1.0 \end{bmatrix} ~\cdot~ \begin{bmatrix} ... & 0.0 & 0.0 & ... \\ 0.0 & ... & 0.0 & ... \\ 0.0 & 0.0 & ... & ... \\ 0.0 & 0.0 & 0.0 & 1.0 \end{bmatrix} ~=~ \begin{bmatrix} .......... & 0.0 & 0.0 & .......... \\ 0.0 & .......... & 0.0 & .......... \\ 0.0 & 0.0 & .......... & .......... \\ 0.0 & 0.0 & 0.0 & 1.0 \end{bmatrix} \end{equation*} \begin{equation*} \mathtt{P2:}~ \begin{bmatrix} ... & 0.0 & 0.0 & ... \\ 0.0 & ... & 0.0 & ... \\ 0.0 & 0.0 & ... & ... \\ 0.0 & 0.0 & 0.0 & 1.0 \end{bmatrix} ~\cdot~ \begin{bmatrix} ... & 0.0 & 0.0 & ... \\ 0.0 & ... & 0.0 & ... \\ 0.0 & 0.0 & ... & ... \\ 0.0 & 0.0 & 0.0 & 1.0 \end{bmatrix} ~=~ \begin{bmatrix} .......... & 0.0 & 0.0 & .......... \\ 0.0 & .......... & 0.0 & .......... \\ 0.0 & 0.0 & .......... & .......... \\ 0.0 & 0.0 & 0.0 & 1.0 \end{bmatrix} \end{equation*} \vspace{-0.4\baselineskip} } \question{ Fachowym pojęciem, które można spotkać w kontekście grafiki komputerowej, projektowania gier i animacji, jest tak zwane wypiekanie, znane lepiej z angielskiego terminu jako \textit{baking}. Omów krótko co kryje się pod tym pojęciem, wskaż elementy grafiki, których może ono dotyczyć oraz dlaczego to rozwiązanie jest stosowane. } \answer{7}{ % TODO tu wpisz odpowiedź } \question{ Jedną z technik stosowanych w grafice komputerowej jest tak zwane wygładzanie krawędzi, określane angielskim terminem \textit{anti-aliasing}. Opisz zwięźle ideę tej techniki: co pozwala uzyskać, z czego wynika potrzeba jej stosowania oraz w jaki sposób jest realizowana (nazwij algorytmy). Jakie są wady i zalety tej techniki oraz czy istnieją jakieś alternatywy dla niej? } \answer{7}{ % TODO tu wpisz odpowiedź } \label{LastPage} \end{document}